My Diary

#shhhhh

30 August 2016

 

 

 

 

Shhhhhh! Do not tell anyone I am just a swedish girl going to school and working a little bit on the side! In Miami people ask me for autographs, but do not question my signing? I even get special treatment at the stores? Do not ask my why! I might look like someone - but I cannot figure out who ? XOXO

 

 

 


Marc Jacobs in drag

25 August 2016

 

 

 

I love clips like this. Simple and straight up about ideas in fashion and what it stands for without being pretentious! XOXO

 

 

 

 

 

Picture and clip from Harper´s Bazaar


Fashion editorials - love em!

20 August 2016

 

 

 

"Brave the Elemets" in Harper´s Bazaar by Charlie Harrington. Photographer Agata Popiezynska.

 

Första exemplet under den här rubriken av modereportage i min smak kommer från Harper´s Bazaar. Ypperligt stylat och textpresenterat av Charlie Harrington, med underbara bilder tagna av Agata Popiezynska. Rubriken "Brave the Elements", fritt översatt "Trotsa elementen", har undertexten som jag fritt översatt till "Mörk tyll och kashmir, fjädrar och lammskinn, sammet och läder. Detta är en säsong av gotisk drama med en modern twist". Rubriken och förklaringen av modet, av subkulturen goth är kittlande. Miljön i reportaget är hisnande vacker och visar naturens kraft i t.ex den växande mossan genom de hårda klipporna och tången som flyter upp på klipporna. I det här reportaget är också märken och materialval klart presenterat som pärlbeströdd tyllklänning. 

First example in this blogpost of fashioneditorials in my taste comes from Harper's Bazaar. Superb styled and presented in text by Charlie Harrington, with wonderful photos taken by Agata Popiezynska. The title "Brave the Elements", provides us also with the subtext "Dark tulles and cashmere, feathers and lamb-skin, velvets and leather. This is a season of gothic drama with a modern edge". The title and the explanation of a trend in current fashion as the subculture,  goth,  is tantalizing. The setting is breathtaking as the thought of a fashionstory of the power of nature: as in the growing moss through the hard rocks and seaweed floating up on the rocks. In this editorial brands and material is clearly presented as ex. beaded tull dress.

 

"Bag Lady" in Plazamagazine by Robert Nordberg. Photograper Jesse Laitinen

 

Nästa, ett modereportage i Plaza Magazine. Ypperligt stylat och presenterad i text av Robert Nordberg, en man som alltid levererar, fotograferat av Jesse Laitinen. Allt är bra! Rubriken "Bag Lady" är fyndig och rolig samt klargör att modehuvudnumret i reportaget är väskor, med en koppling till begär och önskan efter lyxvaror i sista ansatsen dvs ordet lady. Varje foto är också tydligt informativt med underrubriker i fetstil om märke. Vidare informerar modechefen tydligt om bl.a. material (som målad canvas) och priser. Ett utmärkt exempel på bra modereportage i min smak.

The next, a fashion editorial from Plaza Magazine. Superb styled and presented even in the text by Robert Nordberg, who always delivers, photographed by Jesse Laitinen. All is well! The heading "Bag Lady" is clever and funny and says that the fashion main issue in the fashionstory is bags, with a link to adorment and the desire for luxury goods in the last approach by the word lady. Each photo is also clearly informative with subheads in bold on the brand, further informs  by the fashionboss presents clearly, as for example materials (such as painted canvas) and prices. An excellent example of good fashion editorial exactly in my taste.

 

 

"Septembertoner" (Septemberscales) in ELLE Sverige (Sweden) by Lisa Lindqwister and captured by Eric Josjö.

 

Tredje modereportaget i svenska ELLE. Vackert stylat och presenterat av Lisa Lindqwister med fina foton av Eric Josjö. Lisa Lindqwister levererar alltid i svenska modereportage. Jag gillar rubriken "Sepembertoner", eftersom hösten går i de tonskalor som reportaget visar modeexempel på. Jag gillar också hennes underrubrik "Färger som går ton i ton och en vackert avslappnad silhuett. Mjukstarta höstmodet med lager på lager i olika nyanser av beige, gärna matchat med en sandal!". Inte bara förklara hon sin idé och uppfattning av modet, hon ger också stylingtips i text. Mindre bra är informationen för varje outfit, men faktiskt spelar det ingen roll i det här fallet. Anledningen till det? Stilsäkert, vackert presenterat och att modereportaget har en story som lockar med text och bilder. Bra jobbat.

Third up is a fashioneditorial in Swedish ELLE. Beautifully styled and presented by Lisa Lindqwister with great photos by Eric Josjö. Lisa Lindqwister deliver always in her Swedish fashioneditorials. I like the title "Sepemberscales" since autumn comes in the colorscales as the story shows examples in its fashion and styling. I also like her subheadline "Colors tone-in-tone and a beautifully relaxed silhouette. Start your fall fashions with layers upon layers of different shades of beige, preferably matched with a sandal!". Not only does she explain her idea and perception of fashion, she also offers styling tips in text. Less good is the lack of detaild information for each outfit, but actually it does not matter in this case. The reason for it? Her sense of style certainly, beautifully presented and the fashionstory is a story that attracts with both text and images. Well done.

 

"Bada i glamour" (Bath in glamour) in Damernas Värld by Kawa H Pour and captured by Sean Mcmenomy.

 

Ett annan exempel är "Bada i glamour" av Kawa H Pour och med snygga bilder tagna av Sean Mcmenomy. Gillar rubriken för den är direkt och förstås omedelbart. "Bada i glamour" är att badmodereportage med lite extra lyx. Jag gillar också undertexten där stylisten ger sin egna syn på vad modet vill berätta och kopplingen till livsstilar: "I år vill vi semestra med stil, gärna med en blinkning åt italienska 1970-tals filmer. Här är lookerna som håller från poolkanten till cocktailbaren". Lite roligt, lite ungdomligt och framförallt lite personligt också. Kawa H Pour är också exemplarisk vad det gäller detaljerad information om alla plagg, vilket är superbt. Den stylist känns som den är på väg mot något riktigt stort och verkligen förstår mode och hur det presenteras bäst för köparna.

Another example this day is "Swim in glamor" by Kawa H Pour with great photos taken by Sean Mcmenomy. The title of the editorial is directly and immediately. "Swim in glamor" ofc that it is a swimwear fashioneditorial with a little extra luxury. I also like the text where the stylist gives his own view of what fashion can express and the lifestyle connected to it: "This year we want to spend our holiday in style, preferable with a wink to the Italian 1970s movies. Here is the looks that are certain from the poolside to the cocktail bar". A little fun, a little youthful, and above all a bit personal. Kawa H Pour is also exemplary in terms of detailed information on all fashiondetails, which are superb. The stylist feels like he is on his way to something really big and really understand fashion and how to present it for the consumers.

 

"Miami Vice" in Porter Magazine by George Cortina. Photographer Terry Richardson.

 

Mitt sista exempel är "Miami Vice" i Porter Magazine, presenterat och stylat av George Cortina och fotat av superfotografen Terry Richardson. Rubriken talar för sig själv, såklart. Underrubriken är fritt översatt "Höj upp upp temperaturen i höst med en dekadent nick till 1980-talets högoktan glamour, med kortkort, förföriska axlar och bländande glitter och guld". Roligt, kanske lite gammeldags, men ändock superamerikanskt och klassiskt sexistiskt. :) Anledningen till att jag tar upp just det här modereportaget är kopplingen till nutidens glamour mode och livsstilen i Miami, med vidare hänvisning till filmserien "Miami Vice" och att det är inte allt som levereras. I direkt anslutning till modereportaget kommer en helsida med förklaring till tanken och inspirationen till modereportaget skrivet av Rosa de la Cruz. Historiskt om "Miami Vice". Allt från kubanska revolutionen till nutida konstvärld med Miami Art Basel. Just den här kopplingen är sååå otrolig!! Älskar, verkligen älskar kombinationen.

My final example is editorial "Miami Vice" in Porter Magazine, presented and styled by George Cortina and photographed the superphotographer Terry Richardson. The title speaks for itself, of course. The subtitle: "Ramp up the temperature this fall in a decadent nod to  1980s, high-octane glamor, with high hemlines, seductive shoulders and dazzling glints of gold". Fun, maybe a little old fashioned, but still supersmerican and classic sexist. :) The reason why I bring up this particular fashion reportage is the connection to the modern glamor of fashion and lifestyle in Miami, with further reference to the filmseries "Miami Vice" and that it is not all that the magazine delivers. In direct connection to the fashion story, a full page with the explanation of the idea and background for the fashioneditorial is written by Rosa de la Cruz. The story behind "Miami Vice". Everything from the Cuban revolution to the contemporary artworld and Art Basel Miami. This particular connection is sooo amazing !! Love, really love this combo.

 

 

 

 

Slutligen vill jag bara med det här sista citatet säga att det finns en mängd andra stylister jag ser upp till. :) I Sverige främst Lisa Petterson, Columbine Smille och Jenny Fredriksson (förutom de ovan representerade). Sverige står inte bara på modescenen i termer som designers, modeller och modefotografer. Vi har enormt bra stylister också! Pussen

Finally, I would like to just say this with the quote above : That there are a lot of other stylists I look up to (not metioned above). In Sweden primarily Lisa Petterson, Columbine Smille and Jenny Fredriksson. Sweden has not just its place at the global fashion scene in terms of designers, models and fashion photographers. We have enormously good stylists too! XOXO

 

 


Plans for the weekend

19 August 2016

 

 

 

 

Ikväll är det bokat bord på Restaurang AG i goda vänners lag. Ser verkligen fram emot det! Mums. Imorgon kommer det bli yachting på Nybroviken och sedan är planen att äntra Strandbryggan. Pussen

Tonight table reservation has been done at Restaurang AG with close friends. Really looking forward to it! Yummie! Tomorrow yachting on the schedule at Nybroviken before hitting Strandbryggan. XOXO

 

 

Pictures from www.restaurangag.se


fallin

19 August 2016

 

 

 

 

 

 

De senaste månaderna har varit ett ständigt kaos för mig. Tryggheten som jag alltid har känt i mig själv och mitt liv, har rubbats. Anledningen såklart min mors hjärnblödning. Lösningen har varit att när jag inte varit med min familj, så har jag festat väldigt mycket. Det är som om festandet har varit ett recept att för stunder koppla bort oron och allvaret i situationen. Inget kan dölja ledsamhet som ett skratt, eller hur? Nu börjar jag landa så smått i verkligheten efter den första chocken. Jag börjar leta mig tillbaka till den stabilare Alice. Ni som följer mig på instagram ser tydligt hur mitt liv nu förändras och går alltmer från festande - till träning - studier - nya fritidsaktiviteter - jobb. Hela den här processen har gjort att jag mognat. Kanske är det sant att när människan går igenom livskriser - kommer den ut ur dessa starkare än någonsin? Pussen

 

The latest months have been a chaos for me. The security I always have felt within myself and my life, has been placed out of order. The reason ofc my mothers stroke. The solution has been that when I have not been with my family, partying has become my lifestyle. It is almost like partying has been the receipt to be able that for short moments forget the anxiety and seriousity in the situation. Nothing can hide sadness as well as a big laugh, right? Now, I am slowly taking ground in the real life again after months in shock. I am finding my way back to the stabile Alice. You who follow me on instagram must have noticed how my life is slowly changing from partying - to training - studies - new hobbies - work. This process has made me grow and mature so much. Maybe it is true, that when a person goes thru lifecrises - it comes out of them stronger then ever? XOXO

 

 

 


fashionstylists vs fashioneditors

18 August 2016

 

 

 

 

Givenchy "vågad volang", Stella Mccartney "kedjereaktion" och Saint Laurent "grön avund" : do you dare (dare=våga in swedish), chainreaction and green envy.

 

 

Isabel Marant Étoile "dragkamp", Burberry London "inrutad"och Irene Neuwirth "stensäkert": tug of war, checked in and stoneproof.

 

 

Dries van Noten "rock it", GUCCI "vååååågar du?" och Caroline Herrera "hårdmetall" : rock it, do you dare? (dare=våga in swedish)  and heavy metal.

 

Etro "sängfösare", Adidas by Stella Mccartney "lyx för plånboken" och Tom Ford "sammetslen" :night cap, luxury for your wallet, smooth as velvet.

 

 

Varje månad köper jag mängder av modemagasin. Inte bara alla de största svenska modemagasinen, utan också utländska som British Vogue, Vogue US, W magazine, Porter Magazine med flera. Jag älskar mode och allt som det inbegriper som konst, design, sociala relationer, media, kommersialism, materialism, historia och samtid. 

Vad jag inte tycker om med mode är när det minimeras, när vi konsumenter nästintill blir förlöjligade av bristen på analys av modet och dess plats i nutiden. När modet presenteras på ett löjeväckande, barnsligt och fördummande sätt!

Därför har jag medvetet valt ut lite av mina favoriter från höstmode ovan, men lagt till citat av rubriker från ett svenskt modemagasin. Jag säger inte att tidningen är urusel eftersom modestylisterna har bra känsla för stil och följer kollektionerna och trenderna. Däremot vet de ingenting om att presentera sina modeval på ett bra och seriöst sätt som får mig att inspireras eller vilja köpa plaggen och accessoarerna, tyvärr! Gröna kläder=grön avund, billigare modealternativ = lyx för plånboken, kläder med vågor och volanger = våååågar du? och det är bara ett litet urval av moderubrikerna. Stylisterna kan klä kroppar, men kan de verkligen presentera och stimulera läsarna i ett modereportage? Inte mig iaf, jag snarare slutar titta på modet och fokuserar på rubrikerna som leder att jag till slut bara bläddrar igenom tidningen och mitt intresse att läsa och titta vidare är borta. Helt borta? Nja, jag fullkomligt älskar den öppenhjärtliga krönikörens bidrag till tidningen. Men det är allt! Pussen

 

Every month I buy lots of fashion magazines. Not only all the major Swedish fashion magazines, but also foreign ones such as British Vogue, Vogue US, W magazine, Porter Magazine and others. I love fashion and all that it fashion involves as art, design, social relations, the media, commercialism, materialism, history and modernity.

What I do not like is when fashion gets minimized as when us consumers almost are being ridiculed by the lack of analysis of fashion and its place in the present. When the fashion presented in a ridiculous, childish and stupid way!

Therefore I have consciously chosen some of my fav from autumn fashion collections above, and then added some quotes of headlines from a Swedish fashion magazine. I'm not saying that the magazine is abysmal because the stylists do have good sense of style and follows latest collections and trends. However, they know nothing about presenting their stylechoices in a good and serious manner that gets me inspired and want to buy the clothes and accessories, sorry! Green clothes = green envy, affordable fashion options = luxury for your wallet this is just a small sample of the headlines. Stylists can dress bodies, but can they really present and stimulate readers as fashioneditors? Not me, anyway, I sadly stop to look at the fashion and focuses on the headlines which leads to just flipping through the newspaper and my interest to read or look at pictures further is gone. Completely gone? Well, I absolutely love the candid chronicle contributer for the magazine. But that's all! XOXO

 

 

 

 

 

 

Fashion  from www.mytheresa.com

 


crayfish cravings

09 August 2016

 

 

"Kräftfiske i Sundborn" Carl Larsson 1897. "Crayfishing in Sundborn" Carl Larsson 1897

 

 

Nu är det dags att avsmaka de första svenska kräftorna för säsongen. Jag är en riktigt gourmet som äääälskar skaldjur och allra mest kräftor :) Idag blir det inköpta svenska, men på torsdag morgon tar jag morgonbåten ut till landet och då ska det fiskas kräftor det lovar jag. Älskar känslan av att lägga burar och hämta upp dessa fulla av kräftor i gryningen. Älskar att stå i köket och koka kräftorna enligt familjens traditionella recept med bl.a öl, sockerbitar, dill mm. Men älskar mest att njuta dessa ljuvliga krabater tillsammans med tradionella västerbottenpajen, aiolin, rostade brödet och cheddarosten. Himlans vad gott det ska bli! Pussen

 

Now it is time to taste the first swedish crayfishes for the season. I am truly a gourmet that loooove seafood and most of all crayfish :) Today, we gonna taste bought swedish ones, but on thursday I will take the morningboat out to the family countryhouse and then we gonna do some crayfishing ourselves. I love the feeling of boating out with the cages and fetch them before morning light breaks, filled with crayfishes. I love standing in the kitchen cooking the crayfishes according to the old familyrecipe with ale, suger and dill et.al.  But what I love the most is enjoying those small loveable rascals togther with the "västerbotten" cheesepie, aioli, toast and cheddarcheese. Omg, gonna taste like heaven. XOXO

 

 

 

 

 


GUCCI - a wishlist

07 August 2016

 

 

 

 

 

Så länge sedan jag tittade på höstens kollektioner. Därför tittade jag in på hemsidan för GUCCI och magikern Alessandro Micheles design. Det är så himla mycket jag skulle sätta upp på min mode önskelista. Här är mina favoriter :) Pussen

It has passed so much time since I last looked through the fall collecions. Therefor I checked out the homepage for GUCCI with magician Alessandro Micheles designs. There are so much I want to put up on my fashion wishlist. Here are my favs :) XOXO

 

 

 

All pictures from www.gucci.com. Please click on image of your choice for a closer look.


Weekend Festival Sweden

06 August 2016

 

 

 

 

Outfit tonight: Dress Alexander Wang, Shoes Louis Vuitton and Sunnies Roberto Cavalli.

 

 

Fick några VIP-biljetter idag till WKND i Stockholm. Så, nu är det bara att dansa och njuta till en underbar line-up! Pussen

Got some VIP-tickets today for WKND in Stockholm. So, now it is time to just dance and enjoy a dope line-up! XOXO

 

 

 

 

 

 


What is my future career choices ?

04 August 2016

 

 

 

Picture of me taken by photographer Tobias Fischer

 

 

Nu har antagningsbesked nr 2 kommit och sakta börjar jag förstå vikten av mina höga betyg inom modevetenskapen på Stockholms Universitet. I Sverige går utbildningen också på Lunds Univsersitet, med en oerhörd mängd platser både till grundutbildningarna och fil.kand examen. Det innebär att svårigheterna att nå den mest framstående utbildningen i Stockholm med högre intagningskrav är något som väldigt få kan nå. I Stockholm har 17 personer antagits till fil.kand, varav bara 5 personer under 25 år. I Lund är siffran helt annorlunda med 40 personer antagna, varav 35 st under 25 år. Egentligen inte annorlunda mot andra utbildningar där man rankar vissa lärosäten mycket högre än andra som Stockholm School of Economics när det gäller ekonomistudier eller KTH när det gäller teknikutbildningar. Eller, som ni som inte är så insatta i Sveriges utbildningar, det betyder mycket mer att ha examen från en Princeton, Harvard eller Oxford utbildning eller hur :)

Universiteten har skrivit att modevetare kan arbeta som skribenter/journalister inom kultur och mode, konsulter och strateger, trend- och omvärldsanalytiker, projektledare/koordinatorer, producenter, forskare, detaljhandeln, upplevelsesektorn, antik- och auktionsbranschen, kultursektorn, antikvarier/museer och intresse- och branschorganisationer.

Du ska anställa en modevetare om du behöver hjälp med omvärldsbevakning och analys, se nya perspektiv inom modesektorn, utredningar, utvärderingar och verksamhetsutveckling inom modebranschen, kommunikation/pr och identitetsskapande genom mode, resarch och textproduktion om mode, olika sorts event och arrangemang, uställningsproduktion, hållbar utveckling, kulturmöten och för att förstå modets uttryck och betydelser förr och nu.

Som jag ser det nu vill jag efter min utbildning arbeta inom modetidningsbranschen, eller PR/kommunikation med analysinslag eller som ett annat alternativ som modeinköpare. Vi får väl se, en tenta och en uppsats kvar bara nu! Herregud, vad stolt jag är över mig själv! Pussen

 

Now the acceptance letter No 2 has come and slowly I begin to understand the importance of my high degrees in fashion science at Stockholm University. In Sweden, the education also is offered in Lund University, with a tremendous amount of students both to basic training and the Bachelor course. That means that the difficulties to reach the most prominent education in Stockholm with higher admission requirements is something that very few can achieve. In Stockholm 17 people is accepted for the BA, of which only 5 people are below 25 years. In Lund, the figure is quite different with 40 people admitted, of which 35 students are below 25 years. Not really different from other programs which ranks some institutions much higher than others as for Stockholm School of Economics regarding economic studies or KTH when it comes to technology training. Or, as you who are not so familiar with swedich education system, it means much more to have graduated from Princeton, Harvard or Oxford and have that education of course :)

The Universitys has written that fashionscientist can work as writers / journalists with fashion and fashion, as consultants and strategists, as trend and trendanalyses, as project managers / coordinators, producers, researchers, in retail, in the experiential sector, within the antique and auction business, in the cultural sector, as antiquarians or at museums and at associates- and industry organizations.

You should hire a fashionscientist if you want help with intelligence and analysis, to discover new perspectives in the fashion sector, for investigations, evaluations and business development in the fashion industry, also in areas of pr/communication and identity through fashion, with resarch and text production about fashion, for different kind of events and arrangements, production of exhibitions, sustainable development, for cultural meetings and in order to understand fashionexpression and significance historically and contemporary.

As I see it now after my graduation I wand to work for a fashion magazine or within PR / communications with analysis and feature or maybe another option is as a fashionbuyers. We'll see, one exam and one essay left just now! My God, I am so proud of myself! XOXO

 

 

 

 

 

De här bilderna får stå för dagens TBT, det vill säga förra sommaren när jag var modell för Nathalie Schuterman och Simon Pudas var min dagliga fotograf. Bilderna står för det underbara och föränderliga i modet, samt att jag är på väg mot något nytt och spännande :)

This pictures may stand for todays TBT (Throw-Back-Thursday), last summer when I was modelling for Nathalie Schuterman and Simon Pudas was my daily photographer. The pics stands for the wonderful that changes in fashion stands for and ofc that I am on my way for something new and exciting :)

 

 


Social media - faking life

30 July 2016

 

 

 

 

Me in work for Martina Bonniers book "Martinas Modevärld", wearing haute couture by Lars Wallin and hat from modist Malinda Damgaard.

 

 

Sociala media, nutidens gissel? Ibland känns det verkligen så. Varför blir jag dömd för utefter vilka bilder jag lägger upp på FB, instagram och snapchat? Jo, för det är den bild av mig själv som jag förmedlar och som andra människor såklart lägger till grund för sin uppfattning av mig som person. Precis som jag själv bildar mig en uppfattning av andras liv utefter vad de väljer att visa upp via sociala media. Ytligt, javisst! Realitet, inte mycket!

I det här inlägget bortser jag från offentliga personer som byggt upp en karriär och som i karriären använder sig av sociala media som marknadsföring. Jag pratar inte alltså om människor som har under fler hundratusen följare, utan helt randoms.

Det är egentligen ganska fräckt att bilda sig en uppfattning om en människa som person utefter fragmentariska ögonblick i den personens liv. Mitt liv är egentligen allt annat än löshår, smink och festande. Den delen av mitt liv är såklart himla rolig, annars skulle jag inte dela med mig av den :) Men den delen är endast en minimal del av mitt vardagliga liv och mig själv som person.

Av en vanlig veckas alla timmar, så är mina snap/instagram bilder och videos bara ett fragmentariskt kludder av några fåtal timmar. När jag tänker efter så är det jag väljer att dela med mig av totalt annorlunda än vem jag är egentligen som person. Det är det annorlunda i mitt liv som jag lägger upp, även om jag är medveten om att den ger fel bild i sin helhet. Kanske ställer jag höga krav på andra att inse att livet är så mycket mer som inte visas upp, kanske dömer jag andra alltför hårt utefter vad de väljer att lägga upp?

Mitt liv de senaste åren har varit att studera heltid på Stockholms Universitet samtidigt som jag jobbar halvtid parallellt med studierna och tränar regelbundet och ansvarar för mitt hemmet och min hund. Inte lägger jag upp bilder på hur mycket jag umgås med mina stora familj och alla vänner, inte lägger jag upp bilder som visar att jag lägger ner timmar dagligen på att laga mat från grunden och inte lägger jag upp bilder på alla timmar av studier, timmar av arbete och timmar nedlagda på att gå igenom världens modetidningar och modenyheter.

Jag ska verkligen tänka mer på att inte döma andra pga det de lägger upp på sociala medier och samtidigt acceptera hur andra dömer mig för vad jag valt att lägga upp. Världen och livet är så mycket mer, varför bry sig egentligen? Pussen

 

Social media, the modern scourge? Sometimes it feels really like that. Why am I being judged for what kind of pictures I post on FB, Instagram and Snapchat? Well, it is the image of myself that I convey and that other people obviously lay as basis for their opinion of me as a person. Just like I myself form an idea of ​​the lives of others besed on what they choose to show via social media. Superficially, yes! Reality, not much!

In this post I disregard public figures who has these careers using social media marketing. I'm not talking then about people who have more a couple of hundred thousand followers. I am talking about randoms.

It's really pretty harsh to form an opinion about a person as a person on fragmentary moment in that person's life. My life is really everythin but false hair, makeup and partying. That part of my life is of course amazingly fun, otherwise I would not share it :) But that part is only a minimal part of my everyday life and myself as a person.

As for a regular week at and all its hours, my snap / instagram pictures and videos are only a fragmentary doodle of some few hours. When I think about it is, what I choose to share with you is totally different than who I really am as a person. It is ”not everyday stuff” in my life that I post although I am aware that it gives the wrong picture as a whole. Maybe I set high standards for others to realize that life is so much more than shown in posts, maybe I judge others too harsh too based on what they choose to post?

My life the last few years has been studying full time at the University of Stockholm along with working half-time and at the same time exercise regularly and be responsible for my home and my dog. I do not post pictures of how much time I spend with my large family and all my friends, I do not post pictures that show how I spend hours daily on cooking from scratch and I do not upload images of all hours of study or hours of work as for hours spent going thru fashion magazines and fashion news.

I should really think more about not judging others based ofn what they post on social media and at the same time accepting how others judge me for what I have chosen to post and show the world. The world and life is sooo much more, why bother at all?  XOXO

 

 

 

 


in search for weddinggifts

26 July 2016

 

 

 

 

Idag är det dags att leta efter bröllopspresent. Av tradition så faller valet såklart på affären Svenskt Tenn. I min familj i generationer har möbler och annan inreding från Svenskt Tenn varit en stor del av våra hem. Även om mitt nuvarande hem är förändrat från att tidigare haft samtliga gardiner och textilier från Josef Franks design, så är ändå en hel del av inredningen fortfarande kvar i form av möbler, belysning och annan inredning. Här är lite olika saker som jag funderar som skulle kunna passa som bröllopspresent. Vad tror ni? Pussen

Today it is about time to start looking for a weddinggift. By tradition the choice of store always is Svensk Tenn. My family has thru generations back had interiour from Svensk Tenn as a major part in the homes. Even though my current home has changed from earlier when all the curtains and textiles was from Josef Franks design, a big part of the interior is still there as for furniture, lamps and other decorations. Here are some of the different things I could imagine would be perfect as a wedding gift. What do you think? XOXO

 

 

 

 

All pictures from www.svenskttenn.com

 


answers about my fashion studies

25 July 2016

 

 

 

Återigen har jag blivit ombedd och förklara min utbildning. En väldigt eftertraktad utbildning vid Stockholms Universitet som håller hög standard internationellt. Min utbildning är en produkt av modevetenskapliga och etnologiska studier som kommer avslutas med en uppsats och en fil.kand i höst. De som säger att utbildning och en universitetexamen är onödig, har inte utbildat sig och har ingen examen. Högre utbildning är ett kvitto på en satsning, ett intresse och förmågan att analysera på en högre nivå. Utbildning är att göra smarta drag, som i schack.

Just inom modevetenskapen så ser man just på mode i olika sammanhang. För att förklara det på enklast sätt så kan jag berätta att när man läser ekonomi på universitetet så läser man om alla marknader på ett övergripande plan. Jag läser ekonomiämnen som t.ex. nationalekonomi, ekonomisk historia och utveckling samt marknadsföring, där jag enbart fokuserar på modemarknaden vilket gör kunskapen till en spetskompetens. Andra ämnen som studerats är t.ex. historia och samhälle också enbart kopplat till modet, vilket innebär att jag på ett djupt plan erhållit kunskap om historia och nationalitet/etnicitet och dessa komponenters vikt inom modet både historiskt och nutida. Även den naturliga kopplingen till konst är närvarande, hur modet har påverkat olika konstformer och vice versa. När det gäller media och social kommunikation har även de ämnena studerats djupt och inom modeområdet specifikt vad det gäller mediavärlden t.ex. inom social media och tidningsbranschen. Även kurser som rör materialanalys och textilier samt en specialkurs inom lyxmodeområdet och vad som styr våra begär har varit väldigt givande kurser.

Kopplingen till etnologin är fullkomligt naturlig, efter att ha undersökt och studerat sociala relationer människor emellan och vad som påverkar oss i vår omgiving och media dagligen. Jag har valt kurser som undersökt på djupet hur människan och dess identitet uppfattas av andra och hur man kan påverka denna uppfattning. Även olika perspektiv på olika sociala tillhörigheter och hur den omgivande kulturen påverkar människan och analyser inom dessa områden har fått mig att förstå mode på ett helt annat sätt än vad jag tänkt mig uppnå innan jag kommit långt in i min utbildning, som inom t.ex. subkulturer.

Min framtid inom modebranschen ser jag som mycket god. Jag har toppbetyg och är en person som specifikt studerat mode och sociala relationer i nära 3 år. En utbildning som ger ett helt annat djup inom just modebranschen, till skillnad mot andras val att studera mer övergripande inom ekonomi, marknadsföring och media. Hela tiden har jag parallellt med mina heltidsstudier arbetat inom modebranschen: Modell, modeassistent på Sveriges största modemagasin för kvinnor och till en storsäljande modebok av författaren Martina Bonnier, säljare av lyxmodevaror på Imagegroup AB och modeinköpare. Jag hoppas dessa val har gjort mig väldigt attraktiv för mina kommande drömjobb inom modeindustrin? XOXO

 

Again, I have been asked to explain more about my education. A very sought after education at Stockholm University who maintains a very high standard internationally. My education is a product of fashion scientific and ethnological studies that will conclude with an essay and a BA during upcoming fall. Thoses who says that education and an university diploma is unnecessary, have not got one. High education is a receipt on an investment, an intrest and proof an ability to analyzie in a deeper perspective. Education is to do smart choices, almost like winning in chess.

In fashionscience we look soley on fashion in different contexts. To explain it in the simplest way I can tell you that when you study economics at University you study all the markets in a avarage comprehensive level. I read economics topics such as social economics, economic history/development and marketing, where I only focus on the fashion market, making it an deep competens. Other topics studied are for instance history and society, thats also linked to fashion, which means that I carefully received competence in the history and nationality / ethnicity topics and weight these components in the fashion context both historical and contemporary. Even the natural connection to art is present, how fashions has, and does, influence different art forms and vice versa. When it comes to media and social communication also in that area I have studied thruly which has the result as a somewhat expertise in the field of fashion in terms of the media world for example in social media and magazine industry. Also courses related to materials analysis and textiles as well as a special course in luxuryfashion area and what controls our desires has been very rewarding courses.

The link to ethnology is quite natural, as it is the study of social relationships between people and how it is affecting us every day. I have chosen courses that explored deeply on how people and their identities are perceived by others and how to influence this perception. I even studied different perspectives of different social identities and how the surrounding culture affects humans. Qnalyzes in these areas has led me to understand fashion in a completely different way than what I ever thought before I came this far in my education.

My future in the fashion industry looks very good. I have top grades and is a person who specifically studied fashion and social relations during almost 3 years. An education that gives a completely different depths in the right fashion industry, unlike the choices of others studying the broader financial, marketing and media.

While studying fulltime I have worked all the time in the fashionindustry with modelling, as a fashionassistent at Swedens largest fashionmagazine for women and for a fashionbook by author Martina Bonner, selling luxury goods at Imagegroup AB and being a fashion appareral buyer. I hope this has made me very attractive for a future dreamwork in the fashion industry? XOXO

 

 

 


when movement becomes art

23 July 2016

 

 

 

Still living the Visby crazy life! Stay tuned. Meanwhile, is this not the dopest ever? XOXO

 

 

 

 

 


ba fashionscience - accepted

12 July 2016

 

Dagen började alldeles alldeles lysande. Det är himla svårt att komma in på fil.kand i modevetenskap på Stockholms Universitet. Just höstens intagning har därför en ny antagninggrund - 1. I första hand högsta betyg på modevetenskapliga akademiska kurser efter det 2. högsta betyg på övriga kurser inom utbildningen. Eftersom jag har otroliga resultat på mina tentor, så blev jag antagen! :) Wiiiiie!! Måste firas snarast, så himla lycklig och stolt över mig själv. Pussen 

The day started off absolutely brilliant. It is so difficult to be accepted at the BA in fashionscience at Stockholm University. This fall they changed one of the criterions as having one that focus solely on 1.  top grade at fashionscience academic courses and after that 2. top grades on other courses within the education. Due to having amazing results at my exames, I got in! :) Wiiiieeee! This craves celebration as soon as possible, so freaking happy and proud of myself. XOXO

 


Modevetenskap - kandidatkurs
30 högskolepoäng, Stockholms universitet, Studieort: Stockholm
Som fristående kurs
ANTAGEN
Mer information
ANTAGEN
Du är antagen till den här utbildningen.
Du tillhör följande urvalsgrupper
Kvantitet och kvalitet på tidigare akademiska studier (INT)

 

 

 

I just wanna jump of and down and scream of joy this moment.....Never thought I could get in...Wiiieeeeee

 

 


lifestyle choices

10 July 2016

 

 

 

 

 

Jag och min far pratar mycket om hur jag saknar att ha en egen häst (min egna dog oväntat för 3 år sedan av brusten aorta). Problemet är att jag vet att det är ett åtagande under lååång tid framöver. Var kommer jag vara om ett halvår eller ett år? Kommer jag bo i Sverige? Kommer jag vilja bilda familj? Hursomhelst, jag kan inte tänka mig ett liv utan en egen dressyrhäst, så jag har börjat titta runt lite både på utländska annonser och svenska. (Även om jag tror att jag kommer anlita min tränare Bruno Degreef till att hitta någon perfekt i Tyskland, Holland eller Belgien). Är inte den här hästen som finns på marknaden alldeles underbar. Allt jag söker är en lugn och stabil valack, runt 9-10 år, som är bra i dressyr men inte superbra eftersom jag inte har några ambitioner att tävla alls längre. Kanske borde jag vara medryttare nu på någons dressyrhäst, innan jag bestämmer mig för köp? Den här hästen heter Pagani 4 och verkar alldeles alldeles underbar <3. 

 

I and my father talks a lot about how much I miss having my own horse (my own died abruptly from having burst aorta 3 years ago). The problem is I know it is a serious commitment for a loong period. Where will I be in 6 months or a year? Will I live in Sweden? Will I be starting up a family? Anyway, I cannot imagine a life without owning my own dressagehorse, so I have started looking around on-line both abroad and on swedish ads. (Even though I am quite sure I am gonna hire my trainer Bruno Degreef to find the perfect horse in Germany, Netherlands or Belgiu,). It not this horse thats for sale simply adorable. All I wish for is a calm and steady gelding, around 9-10 years old, well trained in dressage but not superb due to that I do not have any ambitions to compete any more. Maybe I should help out riding someone elses dressagehorse while thinking of buying my own? This horse is Pagani 4 and he seems utterly utterly wonderful <3

 

 

 

 

Picture of Pagani from www.hastnet.se


dolce & gabbana - italian history - bravissima

10 July 2016

 

 

 

 

 

Domenico Dolce och Stefano Gabbana avgudar Neapel och presenterade sin Alta Moda kollektion fall 2016 som en hyllning till den napolitanska livsstilen. Duon valde piazzan framför Neapels Chiesa di San Gregorio Armeno som deras scen och stylade den med sammetsstolar och uniformerad personal. Dolce & Gabbanas musa Sophia Loren, uppvuxen i Pozzuoli utanför Neapel, satt i mittenstolen som hedersgäst. (Designernas moodboard bakom scenen var fyllde med bilder av sin musa). Showen började med att ett marschband paraderade catwalken spelande en traditionell napolitansk melodi "Funiculi, Funicula." innan det blev modellernas tur.

När det gäller själva kollektionen så var den en mix av italienska teman med inslag från italiensk historia, religion t.o.m fotboll. Exempelvis så var fotbollslaget Napolis pensionerade spelare Diego Maradona, nummer 10, representerad av en no10 outfit i siden med kristallutsmyckningar.

Jag älskar dessa nationella teman som är så a la mode just nu, att visa upp en historia av modehistorian självt, som i sig är en produkt av den sociala miljö som omger den. Bravissima!

 

Domenico Dolce and Stefano Gabbana adores Naples and presented their Alta Moda collection fall 2016 as a celebration of life the Neapolitan way. The duo chose the piazza in front of Naples’s Chiesa di San Gregorio Armeno as their scen and stadged it with velvet chairs and uniformed attendants. Dolce & Gabbana muse Sophia Loren, raised in Pozzuoli outside Naples, was seated in the venue’s central chair as the guest of honor. (The designers’s mood board backstage was filled with images of the muse). The show started off with a marching band paraded down the catwalk playing the traditional Neapolitan tune, “Funiculì, Funiculà.” before the models entered.

As for the collection it was all about Italian themes with a variety from history, religion to soccer. For exemple Napolis retired player Diego Maradona, number 10, was displayed in a number 10 outfit in silk with crystal embellishments.

I love these national themes that are so hot at the moment, while showcasing a history of fashion history itself, which is the product of the social enviroment surrounding it. Bravissima!

 

 

 

 

Above: My favourites from the collection with pictures from www.vogue.com. Please click on image of your choice for a closer look.

 

 


Haute couture latest Paris fashionshows

09 July 2016

 

 

 

 

Givenchy

 

Here I present my picks from the latest haute couture show in Paris for f/w 2016-2017- enjoy!!!

 

 

Valentino

 

 

 

All pictures from www.vogue.co.uk. Please click on image of your choice for a closer look.


Fendi - Legends and Fairytales

09 July 2016

 

 

 

 

 

Fashionhouse Fendi, where the label FF stands for Fun Fur, celebrated 90 years of fashion with an amazing show at legendary Fontana di Trevi. Here are first my favourite looks from the haute fourrure collection f/w 2016-2017 and I even present the show itself in full by the videoclip down below. Amazing show, amazing collection and so utterly utterly romantic fab! Love it!

 

 

 

 

 

 

 

 

All pictures from www.vogue.co.uk. Please click on image of your choice for a closer look.

 


gucci fall ad campaign by Glen Luchford

07 July 2016

 

 

 

 

Amazing campaign from GUCCI and Alessandro Michele, shot by Glen Luchford in the streets of Tokyo. In the urban enviroment we follow teh crew including photographer Petra Collins, Lia Pavlova, Polina Oganicheva, Mae Lapres, Sofia Friesen, Jack Chambers, Chistopher Paskowski, Joep Van de Sande and Yan Kumra at their journey. So dope ! Love it !

 

 

 

 

 

 


Maison Valentino - new creative director

07 July 2016

 

 

 

Pierpaolo Piccioli

 

 

Nu har Maison Valentino konfirmerat till Vogue att kreativa direktören Maria Grazia Chiuri lämnar modehuset efter 17 år. Hennes kollega - och sedan länge medverkande designer - Pierpaolo Piccioli tar över posten som den nya kreativa direktören för modehuset. Lycka till :)

Now Maison Valentino has confirmed that creative director Maria Grazia Chiuri has departed the label after 17 years, leaving her co-designer - and long-time collaborator - Pierpaolo Piccioli to head up the creative direction of the brand. Good Luck :)

 

 

Maria Grazia Chiuri and Pierpaolo Piccioli

 

All pictures from www.vogue.co.uk


Fendi - Legends and Fairytales

07 July 2016

 

 

 

 

 

För att fira 90 år av kreativitet och hantverk i päls, så kommer Fendi visa en fashion show vid Fontana di Trevi ikväll. Det unika eventet har fått namnet "Legender och Sagor" och kommer ske idag den 7e juli. I Sverige är vi så stolta över vår ikoniska filmstjärna Anita Ekberg och minnen från scenen med henne i Fontana di Trevi. Om du inte vill missa showen så kan du se den live on-line på www.fendi90years.com ikväll kl 19.30 (svensk tid). Det kommer jag självklart göra! :)

 

In order to celebrate 90 years of creativity and craftsmanship in fur, Fendi are hosting a fashion show at the Trevi Fountain in Rome. The unique event is called "Legends and Fairy Tales" and will take place tonight the 7th of July. In Sweden we are so proud of our iconic moviestar Anita Ekberg and the scene in Trevi Fountaine.  If you do not wanna miss it the show you can watch in on-line at www.fendi90years.com tonight at 7.30 (Swedish time). I sure will :) XOXO

 

 

 

 

 


Paris couture week - fashion finest

06 July 2016

 

 

Here are my picks from the latest 2 days of fashion shows in the fashion art of couture aw 2016-2017. So fab, enjoy! XOOX

 

Zuhair Murad

 

 

Viktor & Rolf

 

 

Jean Paul Gaultier

 

 

Elie Saab

 

 

 

Armani Prive

 

 

All pictures from www.vogue.co.uk. Please click on image of your choice for a closer look.

 


the story of my life

05 July 2016

 

 

 

 

 

 

 

Mitt liv i en liten ask! Igårkväll hände det som hänt så många gånger förut. En vän, som jag brutit med, tog återigen kontakt och bad om förlåtelse. Varför bröt vi? Jo, tyvärr var hennes kille inte den hon förälskat ville se. Ni vet kärleken gör en blind? Jag har nog aldrig varit kär för jag har aldrig blivit förblindad? Såklart, accepterade jag hennes ursäkt. Jag har ganska lätt att förlåta. Inte glömma, men förlåta. Nu, ska vi ta upp kontakten igen och det ser jag fram emot :)

Vad jag vill komma till är att jag aldrig riktigt kan gömma mig i en folkmängd. Jag är en sådan som blir jagad av män, vare sig jag vill eller inte och ibland så orsakar det problem. Även om jag själv aldrig skulle bli intresserad av någon som mina vänner är, eller varit kära i, så kan det uppstå problem när alla runtomkring inte är lika ärliga och lojala som jag själv. Rita Hayworth sa en gång att: Det är ett bra tips att omge sig av fula kvinnor och vackra män. För mig är betydligt enklare att omge mig av vackra kvinnor! Mina få närmaste vänner är väldigt vackra både på insidan och utsidan,  och då uppstår aldrig den där konkurrenssituationen och avundsjukan. Den där hemska avundsjukan som gör att kvinnor gör allt för att förstöra ditt liv, bara för att män inte vill ha dem. Eller egentligen inte bara kvinnor förresten? Jag har vid ett tillfälle varit med om att en "man" försökt förstöra för sin "vän" som blivit kär, men det var snarare av egoistiskta,  ekonomiska och hålla-upp-en-livsstils skäl. Pussen

 

The story of my life! Yesterday evening a thing occured that happened so many times before. A friend, who I broke with, searched my contact and asked my forgiveness. Why we broke our friendship? Well, her boyfriend was not what she wanted him to be. Love made her blind? I might never been in love due to never been blinded like that? Ofc, I accepted her apology. I forgive easily. I do not forget, but I forgive. Now, we are gonna catch up again and I am really looking forward to it :)

What I want to say with this is that I have never been able to hide in a crowd. I have always been hunted by men, whether I wanted or not, and sometimes that causes problems. Even though I never would be interested in one of my friends lovers or has been lovers, there can arise problems when everybody around aren´t that honest and loyal as me. Rita Hayworth said once: It it a good choice to surround yourself with ugly women and beautiful men. For me it is much easier to surround myself with beautiful women! My closest few friends are extremely beautiful, inside and outside, and then these problems with competition and jealousy never occure. That awful envy that makes women do everything to destroy your life, just because they have been rejected. Or maybe not just women? I have at one time in my life experienced a "man" trying to destroy for his "friend" that fell in love, but that was more of egoistic economy and trying-to-have-a-certain-lifestyle reasons. XOXO

 

 

 

 

 

 

 


Inside couture world by Chanel

05 July 2016

 

 

 

 

Enligt Vogue så transporterade Karl Lagerfeld sina fyra ateljéer - två specialiserade på skrädderi och två på plagg i lätta material - till hjärtat av huvudstaden för att vissa en närbild på insidan av hans arbete som kreativt ansvarig för Chanel. Showen började, medan publiken skyndade att sätta sig ner, med klänningar som provades på modeller medan sömmerskor satt och arbetade vid sina Singer symaskiner. Det fanns långa rullar av silke och taft uppställda mot väggarna där man kunde se Karls berömda storyboard sketcher uppsatt. Det var verkligen som om showen tog plats i hjärtat av couture världen. Här visar jag er mina favoriter från Chanel couture collection f/w 2016-2017. 

According to a Vogue report Karl Lagerfeld had by transporting his four ateliers - two specialising in tailoring, two in "flou" - to the heart of the capital offered a treasured insight in the work as creative director for Chanel. The show began, while the audience were taking their seats, with dresses being fitted on models and while seamstresses sat working at Singer sewing machines. Their were long bolts of silk and taffeta propped up against the walls where Karl's famous storyboard sketches had been pinned. It was really like the show took place in the heart of the couture fashionworld. Here I present my favs from the collection Chanel couture f/w 2016-2017.

 

 

 

 

All pictures from www.vogue.co.uk. Please click on image of your choice for a closer look.


paris couture fashionweek - my latest picks

05 July 2016

 

 

Christian Dior

 

 

Giambattista Valli

 

 

Iris Van Herpen

 

All pictures from www.vogue.co.uk. Please click on image of your choice to take a closer look.


hermes - lifegoals

04 July 2016

 

 

 

 

 

 

When I look at Hermes I always get the feeling - this is my main goal for my future look. This is the way I wanna dress when I my youth crazy days are over and it is time to settle down and look like a real lady. This is chic! This is my main future styling and of this I am absolutely sure. Love it. Adore it. XOXO

 

 

Hermès Resort 2017 and my favorite looks.

 

 

All pictures from www.vogue.com. Please click on image of your choice for a closer look.

 


My picks from latest fashion shows - couture

04 July 2016

 

 

 

Schiaparelli Fall 2016 Couture

 

 

Atelier Versace Fall 2016 Couture

 

 

Alberta Ferretti Limited Editon Fall 2016 Couture

 

 

All pictures from www.vogue.com. Please click on image of your choice for a closer look.


balmain pre ss2017 - explosion in colors

03 July 2016

 

 

 

 

Balmain has done the latest ubersexy collection. Color and cuts that make a women feel as sexy as she like to be. Smoking hot and awesome! Here I present my favs from the collection. XOXO

 

 

Pictures from www.vogue.co.uk


A fashionscientific way of looking at Fergies "Milf"

02 July 2016

 

 

 

I ”Bound to Please: A History of the Victorian Corset” av Leigh Summers har författaren visat på hur korsetten spelat en stor roll för att konstruera, definiera och stärka kvinnors förståelse av sig själva som kvinnor och som sexuella varelser. Också, som kvinnor i förhållande till män och samhället i stort. Summers avsikt med boken var att identifiera och åskådliggöra de olika sätt korsetter förtryckte kvinnor både fysiskt och känslomässigt. Hon menar att målet med korsetten var att se till att oregerliga kvinnliga köttet "stannar kvar" och därmed i förlängningen att kvinnan, potentiellt oregerlig och motsträvig av naturen, skulle hållas på plats. När Summers undersökt vilken roll korsetter spelat i medvetandet och livet för kvinnor under den viktorianska tidsepoken, fokuserade hon på hur korsetter straffade, reglerade och skulpterade den kvinnliga formen från barndomen och tonåren, genom graviditeten till ålderdomen. Författaren skriver om hur konstruktioner i stål och ben skadade kroppen och underminerade den psykiska hälsan och hur detta var en avgörande faktor i image uppbyggandet av medelklasskvinnor som psykiskt undermåliga varelser. Kvinnor "instängda i korsetter" från barndom till vuxen ålder drabbades fruktansvärt av en rad kort- och långvariga sjukdomar och skador, både psykiska och fysiska. Det är inte förvånande att "sjuklig känslighet" följde många kvinnor vars kroppar utsattes för enormt kroppsligt tryck via korsetten. Depression, ångest och oro var det mentala arvet av långvarig användning av korsetter. Men det innebar också fysisk påverkan som illamående, kräkningar, ätstörningar, huvudvärk, sjukdomskänsla, bröst-och ryggsmärtor, brutna revben och allvarliga livmodersstörningar. För majoriteten av reformister och feminister representerade korsetten en "schackel of slavery”

Robust och god hälsa ansågs vid den tiden vara en överträdelse av gränserna för acceptabel kvinnlighet. Kvinnlig kraftlöshet, å andra sidan, var ett tecken på skönhet, särskilt i finare kretsar. Faktum är att plagget var avgörande för att framställa och upprätthålla en sårbar kvinnlighet som män funnit så bedårande. Fram till de sista decennierna av artonhundratalet var den stereotypa kvinnligheten präglad av instabilitet, en konstruktion som i sig var i direkt opposition till sin maskulina binärt som identifierades av styrka, mod och förmåga.

Det finns människor som ser på korsetten annorlunda. Vissa har argumenterat, bl.a. Kunzle, att kraftigt insnörda kvinnor inte alls var passiva eller machosistiska offer av patriarkatet, utan att de in facto var socialt och sexuellt självsäkra. Kunzles menar t.ex. att kvinnor, i större utsträckning än män, har använt sin sexualitet för att klättra på den sociala stegen och att hårt indragna korsetter gav en sexuell njutning som gick emot den dominerande normen av synen på de viktorianska kvinnor som är asexuella.

Min egen syn är att jag är inte på något sätt är emot att försköna kroppen på olika sätt som genom god hudvård, träning, äta rätt eller varför inte viss plastikkirurgi. Vad jag är emot är det insnörda kroppen och kvinnor som inte kan andas och tillåter kvinnan leva normalt. Kvinnor som artificiellt bygger upp enorma stjärtar och samtidigt minimala midjor. Vissa kvinnor snörjer inte bara in sig, de t.o.m opererar bort de nedersta revbenen. Det som jag reagerar också på är vad man ger för signaler till yngre generationer och vilka förebilder unga bör ha. Horribelt!

Fergies video är däremot hur ball som helst! (Även om min blick stannade till på den onaturliga midjan som är grunden till min reaktion och kopplingen till korsettens historia) Stylingen är oootrolig och kunde inte gjorts mer självsäkert. Då är det ju en svensk som ligger bakom såklart, Bea Åkerlund. Sverige har alltid ett finger med när det gäller att synas på världens modescen eller hur? :)

 

In "Bound to Please: A History of the Victorian Corset" by Leigh Summers, the author has shown how the corset played a major role in the design to define and strengthen women's understanding of themselves as women and as sexual beings. Also, as women in relation to men and to society at large. Summers intention of the book was to identify and illustrate the different ways corsets oppressed women both physically and emotionally. She believes that the goal of the corset was to ensure that the female flesh "stays in place" and thus, by extension, to the woman, potentially unruly and recalcitrant nature, would be kept in place. As Summers investigated the role played by corsets in the minds and lives of women during the Victorian epoch, she focused on how corsets punished, regulated and sculpted the female form from childhood and adolescence through pregnancy into old age. The author writes about how the design structures made of steel and bones injured the body and undermined the mental health and how this was a decisive factor in an image building of middle class women as psychologically inferior beings. Women 'trapped in corsets" from childhood to adulthood suffered terribly by a series of short- and long-term illnesses and injuries, both mental and physical. It is not surprising that "morbid sensitivity" followed many women whose bodies were subjected to enormous physical pressure by the corset. Depression, anxiety, and concern was the mental legacy of prolonged use of corsets. But it also meant physical effects such as nausea, vomiting, eating disorders, headache, malaise, chest and back pain, broken ribs and serious uterine disorders.For the majority of reformists and feminists represented a corset "shackles of slavery"Robust and good health was considered at the time to be a breach of the limits of acceptable femininity. Female weakness, on the other hand, was a sign of beauty, especially in upper circuits.The fact is that the garment was critical to produce and maintain a vulnerable femininity that men found so adorable. Until the last decades of the nineteenth century was the stereotypical femininity marked by instability, a design that was itself in direct opposition to his masculine binary identified by strength, courage and ability.

There are people who look at the corset different. Some have argued, among others Kunzle, that these women using corsets were not at all passive or victims of patriarchy, instead that they in fact were socially and sexually assertive. Kunzles mean that women, to a greater extent than men, have used their sexuality to climb the social ladder and corsets gave a sexual pleasure that went against the dominant norm of the view of the Victorian women as asexual.

My own view is that I am not in any way opposed to beautifying the body in ways that good skin care, exercise, eat right, or why not some plastic surgery?What I am against is the controlled body making women not being able to breathe freely and live normally. Women who artificially build up huge asses while trying to have minimal waists. Some women does not only tie there body they go to the extent of having surgery to get rid off their lower ribs. There is also the thing about how I react about choosing what signals to give to younger generations and being a role model as young people should have. Horrible!

Fergie's video, however, is awesome anyway! (Even though my eyes got caught on the abnormal waist and the history of the corset that is the reason for this blogpost). Styling is freakin amasing and could not have been made more confident. Then that it makes me proude it is a Swedish stylist/artist, Bea Akerlund, behind the styling. Sweden always has a finger when it comes to appear on the world fashion scene, is it now so? :)

 

 

 

 

 

 

Pictures breathheavy.com and etonline.com